Валдорфска педагогика – 2

 „Арт работилничка Златни ръчички”  и сдружение „Валдорфска педагогика за деца, родители и учители“ гр. Варна са подготвили за 27.08.2020г. от 16.20 до 17.20ч. и от 17.45 до 18.45ч.  занимания за деца до 7 години.

Заниманията ще включват: игри в кръг и подвижни игри, игри с пръсти, приказките „Слънчоглед” и „Приказка за хляба”, те ще са разказани с кукли от вълна,  ще има и работа с изкуство.

”Арт работилничка Златни ръчички”

„Казвам се Дарина Вашева и съм създател на ”Арт работилничка Златни ръчички” в която прилагам методите на Валдорфската педагогика, член на варненското сдружение за Валдорфска педагогика. Това е една прекрасна педагогика, която исках да стигне до повече деца, защото е полезна и здравословна“ – споделя Дарина, която от 2011 г. съчетава образованието с призванието си.

„Това е сбъднатата ми мечта в развитие. Започнах със занимания с изкуство за възрастта 5-9 години, след това се появи лятна занималня – творилница, подготвителна група за началото на учебната година и от почти две години – група за игра“ – допълва тя и обещава много повече от забавления за малчуганите ви, които ще се включат в работилничките на Street food & Music Festival – Варна.

Валдорфската педагогика

Валдорфската педагогика има за цел да подготвя дееспособни, всестранно развити и високо образовани хора с неизчерпаем интерес към живота, с желание непрекъснато да се учат, с остро социално чувство и стремеж към общуване и взаимопомощ, хора способни да развиват себе си и новите импулси в себе си и да ги претворят в дела, да взимат решения съгласно изискванията на духа на времето, да бъдат новатори и творци.

Валдорфската педагогика, според нейния създател, е творческо изкуство, а не наука, а урокът е произведение на изкуството. Тя поставя естетиката в основата на обучението и възпитанието, тъй като детето започва да чувства далеч преди да започне да мисли съзнателно.

За да бъдат децата здрави и щастливи, за да заобичат учението и училището и да се подготвят за живота не само интелектуално, но и психически и практически, те трябва да имат възможността да открият, развият и съхранят творческите си способности. За тази цел те се нуждаят от жива методика, която да съобразява съдържането на обучението и възпитанието с различните етапи от развитието им.

Валдорфската педагогика изгражда своя облик около спецификите на три 7-годишни периода, които различава.

Малкото дете (до 7 години) учи чрез подражание. Валдорфският педагог се стреми да предостави добри примери за подражание. Това той постига чрез любящо обгрижване, чрез извършване на смислени и необходими дейности (месене на хляб, плетене, правене на книжки), чрез творчески свободни игри, отразяващи първични човешки дейности (бране на плодове, сеитба, жътва, косене и пр.), чрез изкуства (рисуване, пеене, приказки, танци), с организиране на празници (годишни и рождени дни).

За децата от 7-14 години Ключовият фактор е добронамерения авторитет. В този период Валдорфският педагог осигурява съпровождането на всички учебни дисциплини с изкуство, за да поддържа живо въображението у детето. Тази възраст е сърцевината на детството и детето иска да разбере чрез изживявания мястото на знанието в живота, сърцето и ума на възрастния. 

Юношеството (14-21 години) е времето на търсене на истината, на здравия ценностен идеализъм. Юношата се отличава с уязвима чувствителност и стремеж към самостоятелно мислене.  

Две неща са много важни по време на целия ранно-детски, предучилищен и училищен период:
-§-  всичко трябва да бъде полезно и функционално, детето да може да намира смисъл в него;
-§-  всичко трябва да бъде красиво.

За повече информация, посетете http://waldorfbg.org/ или https://waldorfbulgaria.org/